Quinoa este unul dintre alimentele de origine andina, care este pe buzele tuturor pentru proprietatile sale unice.

Are mari beneficii reale pentru mentinerea sanatatii la copii si adulti. In plus, ajuta la prevenirea bolilor. In acest post vei sti totul despre nutrientii, continutul, vitaminele si multe altele.

Quinoa este considerata o pseudocereala, adica o samanta care este preparata si consumata ca cerealele. Acesta ofera o cantitate semnificativa de carbohidrati completi, proteine si grasimi sanatoase, cum ar fi omega 6 si acidul omega 3.

De asemenea, are o valoare importanta de fibre, si macronutrienti, cum ar fi potasiu, magneziu, fier, vitamine B si antioxidanti.

Toate aceste calitati dau quinoa anumite beneficii:

1. Are o cantitate considerabila de proteine

Quinoa este unul dintre putinele alimente care contine toti cei 9 aminoacizi esentiali, care nu pot fi produsi de organism si pot fi achizitionati numai prin dieta.

Contributia sa mare de proteine ajuta la cresterea si repararea tesutului celular, pe langa imbunatatirea sistemului nostru imunitar. Intr-o ceasca de quinoa (185 grame) exista 8 grame de proteine de inalta calitate, ceea ce il face samanta cu cel mai mare si cel mai bun continut de proteine in comparatie cu alte cereale integrale.

In cazul bolilor si infectiilor, lipsa proteinelor ne prelungeste timpul de regenerare, fiind un aliment important in recuperarea unor afectiuni. Quinoa este alimentul ideal pentru sportivi datorita echilibrului sau nutritional si energetic. Iata deci primul motiv pentru care exista atat de multe retete cu quinoa.

2. Controleaza nivelul colesterolului

Quinoa ajuta la controlul nivelului de colesterol din sange. Acest lucru se datoreaza faptului ca are un procent semnificativ de fibre solubile.. Grasimile sanatoase furnizate de quinoa sunt, de asemenea, importante, deoarece sunt o sursa sanatoasa de energie.

3. Are o cantitate mare de minerale

Quinoa are un nivel deosebit de ridicat de magneziu, potasiu, zinc si fier. .Aceste minerale ne ajuta sa prevenim diferite tipuri de boli cardiovasculare, digestive si ale sistemului nervos.

4. Are un indice glicemic scazut

Unul dintre beneficiile quinoa este indicele sau glicemic scazut, adica este un aliment care nu creste indicii de zahar din sange. Acest lucru il face un aliment ideal pentru persoanele cu diabet zaharat, obezitate sau excesul de greutate.

5. Este excelent impotriva constipatiei

Datorita cantitatii sale semnificative de fibre, este unul dintre cele mai eficiente alimente pentru a inversa constipatia. Fibrele insolubile pe care le prezinta ajuta la eliminarea mai rapida a deseurilor alimentare, iar fibrele solubile ajuta la inmuierea scaunului, ajutand, de asemenea, la imbunatatirea sanatatii colonului.

6. Are compusi speciali

Quinoa prezinta in nutrientii sai quercetina si kaempferol. Aceste substante au diverse beneficii pentru sanatate, fiind antiinflamatorii, antivirale, impotrivantelor si antidepresive. Poti invata cat se fierbe quinoa si vei avea cele mai savuroase preparate.

7. Are efecte pozitive asupra metabolismului

Fiind bun la reducerea glicemiei, rezistenta la insulina si trigliceride, devine un aliment care regleaza metabolismul, mentinand un echilibru intern in organism. Avand o sanatate metabolica buna ne va determina sa reducem factorii de risc pentru dezvoltarea diferitelor boli.

8. Este usor de incorporat in dieta noastra

Quinoa este o mancare relativ ieftina si accesibila pentru toti, ceea ce il face un aliment excelent in ceea ce priveste raportul cost-beneficiu. In plus, exista multe retete care pot fi facute cu quinoa.

Poate fi preparat cu o salata de pui, in medalioane, in supa, sau chiar sa fie bauta, fiind excelenta atat pentru micul dejun, cat si pentru pranz. Poti manca de exemplu quinoa cu legume, cu carne sau in deserturi si mic dejun.

Pentru a consuma quinoa, nu uita sa faci mai intai o spalare anterioara a semintelor. Le spalam pentru ca au un strat usor lipicios, substante care pot da un gust amar acestui aliment.

Exista multe beneficii pe care quinoa ni le ofera in diferite aspecte, de la continutul ridicat de proteine, pana la macronutrientii unici pe care ii are. Este un aliment ideal nu numai pentru mentinerea sanatatii, ci si pentru recuperarea de la infectii si boli.